هفت حوض

هفت حوض، وبسایت جامع اطلاع رسانی خبرهای داغ و جذاب

هفت حوض

هفت حوض، وبسایت جامع اطلاع رسانی خبرهای داغ و جذاب

ماجرای قتل و خودکشی زن و مرد جوان!!

ایران/ باگذشت سه روز از ماجرای قتل زن و مرد جوان در یکی از خیابان‌های شهرستان نمین در اردبیل، ماموران پلیس به اطلاعات و جزئیات تازه‌ای در این باره دست یافتند.

در این جنایت هولناک که ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه شنبه ۲۴ مهر، در حوالی میدان جانبازان رخ داد زن جوانی با شلیک دوگلوله از پا درآمد ومرد جوان پس از این جنایت با شلیک گلوله‌ای به زندگی خود در خودرو پژو ۴۰۵ پایان داد و هر دوی آن ها جان خود را از دست داده اند..

با گزارش این حادثه به پلیس، تیم جنایی در محل حادثه حاضر شدند. پس از پایان تحقیقات مقدماتی، بازپرس ویژه قتل دستورانتقال اجساد قربانیان به پزشکی قانونی را صادر کرد. خودرو مورد نظرنیز به اداره آگاهی انتقال یافت.

با اینکه درنخستین گزارش‌ها اعلام شده بود قربانیان زن و شوهر هستند اما بررسی مدارک همراه آنها نشان داد مرد ۲۴ ساله مجرد بوده و از ساکنان محله ملاباشی اردبیل و زن ۲۰ ساله نیز مطلقه و صاحب یک فرزند بوده است. پلیس در بررسی خودرو نیز یک کیف زنانه، دو گوشی تلفن همراه هوشمند و یک قبضه اسلحه کشف کرد.

به گفته یکی از ساکنان که از لحظات اولیه شاهد حادثه بود، سرنشینان این خودرو پس از توقف در کنار خیابان با یکدیگرمشاجره لفظی پیدا کردند و مرد جوان با شلیک گلوله ابتدا زن همراهش را به قتل رسانده و سپس با شلیک گلوله‌ای به سرش خودکشی کرده است. درحال حاضر تحقیقات و جستجو برای کشف زوایای پنهان این جنایت مرموز همچنان ادامه دارد.


منبع: www.7hooz.com

ساختن بلندترین برج انسانی در اسپانیا

بلندترین برج انسانی-وبسایت 7 حوض 

  مردمان کشور اسپانیا دارای مراسم و جشن هایی عجیب و در عین حال جالبی هستند.در یکی از این رقابت های سنتی و بسیار مهیج حدود 500 نفر در ساخت بلندترین برج انسانی به رقابت پرداختند. یک تیم 500 نفری در رقابت برای ساخت بلندترین برج انسانی جهان در ناحیه تاراگونا در شمال شرقی اسپانیا شرکت کردند. جایزه تعیین شده این رقابت به تیمی تعلق می گرفت که بتواند سخت ترین و بلندترین برج انسانی را بسازد.

بلندترین برج انسانی-وبسایت 7 حوض

بعد از پنج دور رقابت سرانجام برجی موسوم به (Castells) ساخته شد که ارتفاع آن به حدود 10 متر می رسید. پیشینه این مراسم سنتی به حدود قرن 18 در ناحیه کاتالونیا می رسد که گفته می شود برای اولین بار یک برج انسانی در این ناحیه ساخته شد. در این رقابت که با خطراتی نیز همراه بود عده ای از مردم زخمی شدند. حدود بیست هزار نفر تماشاگر از نزدیک شاهد این رقابت مهیج بودند. در ادامه می توانبد تصاویری از این مسابقات را مشاهده کنید. 

  منبع:  www.7hooz.com   


نام گورستان جن ها را شنیده اید؟؟میدانید کجاست؟؟

گورستان جن ها ایران-وبسایت 7حوض


در جنوب شرقی‌ترین نقطه ایران، گورستانی با سنگ قبرهای عظیم‌الجثه مکانی جالب برای ماجراجویانی است که به دنیای ماورالطبیعه علاقه دارند. “گورستان جن” در روستای تیس نزدیک شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان، همان جایی است که سنگ قبرهای بزرگ و عجیبی دارد و محلی‌ها را به این باور رسانده که این گورها محل دفن آدمیزاد نیست.

گورستان مرموز ایران-وبسایت 7ح.ض

تیس روستایی باستانی با قدمتی نزدیک به ۲۳۰۰ سال است که مردم آن حوالی داستان‌های عجیبی درباره‌اش می‌گویند و آن را محل زندگی جن‌ها می‌دانند. گورستان جن که مردم بلوچ‌ به آن “جن سنط” می‌گویند، نمونه‌ای از این باورهاست.

قبرها در کنار هم بر روی سطحی صخره ای حفر شده اند. حفر این گورها بر سطح سنگی حیرت و پرسش بازدیدکنندگان را بر می انگیزد. چه کسانی این گورهارا حفر کرده اند؟ چرا سطح سنگی را برای حفر انتخاب کرده‌اند؟ این گورها با چه وسیله ای حفر شده است؟ در پاسخ به این پرسش ها مانند این گورستان جز سکوت و خاموشی چیزی نمی شنویم. شاید به دلیل حفظ مردگان و در گذشتگان از گزند جانوران و خورندگان زیر زمینی اجساد، رنج کندن سنگ را بر خود هموار می کردند و گورها را اینچنین می ساختند.

گورستان مرموز-وبسایت 7حوض

شاید برای احترام به مردگان بوده و شاید هم باور مردم محلی درست باشد که «این گورها متعلق به جن هاست. آنها مردگان خود را در حصار این سنگ ها دفن کرده اند، شب که می رسد، جنها بر سر گور از دست رفتگان خود حاضر می شوند و به مویه و مرثیه سرایی مشغول می گردند. هر کس که شبانگاه گذرش بر این گورستان بیفتد، مورد نفرین جن ها قرار می گیرد و با عذابی سخت بعد از چند روز می میرد.»

بشر امروزی با وسایل ابتدایی به دشواری توانایی حفر این گورها را بر روی سطح سخت سنگی دارد. شاید به همین دلیل است که مردم محلی حفر این گورها را به نیرویی مافوق بشر نسبت می دهند.این گورستان بر تپه ای کم ارتفاع مشرف بر روستای تیس و در پای کوه پیل بند قرار گرفته است. در کنار این گورستان که به قبرستان شماره یک تیس مشهور است، قبرستان امروزی مردم روستا قرار دارد. اما گورهای این گورستان بر سطح خاکی نرم حفر می شوند. مردم روستا اگرچه درگذشتگان خود را در این گورستان به خاک می سپارند اما مراقبند که شب گذرشان به گورستان جن ها نیفتد!

منبع: www.7hooz.com

تشدید تدابیر امنیتی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی!!

روز عاشورا و تاسوعا-وبسایت 7حوض


خبرگزاری تسنیم: حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) درخصوص تدابیر امنیتی اندیشیده شده برای برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در تهران، گفت:‌ ما در ارتباط با تأمین امنیت این ایام از سنوات گذشته تجربیات متعددی را در سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط داشته‌ایم که به صورت گسترده از مرزها تا مرکز کشور اعمال می‌شد.

تشدید تدابیر امنیتی برای کنترل بیشتر بر فعالیت تروریست‌ها

وی افزود: امسال با توجه به وضعیت ناآرام منطقه، پیش‌بنی می‌کنیم تروریست‌ها و تکفیری‌ها تمهیداتی را برای اینگونه مناسبت‌ها درنظر داشته‌ باشند و همچنین با توجه به شکست‌هایی که آنها در کشورهای درگیر خورده‌اند برآورد اطلاعاتی نشان می‌دهد که ممکن است دست به اقدامات ایذایی بیشتری بزنند. از این جهت ایجاب می‌کند که نسبت به گذشته اقدامات اطلاعاتی، امنیتی و نظامی را هم بازنگری کرده و هم آنها را تشدید کنیم تا کنترل بیشتری بر فعالیت‌های آنها صورت بگیرد.

ابلاغ دستورالعمل تأمین امنیت مراسمات مذهبی برای اولین بار در شورای امنیت کشور

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان این مطلب که بر این اساس با همکاری دستگاه‌های عضو شورای امنیت ملی دستورالعملی را تهیه کرده و در این شورا تصویب و ابلاغ شد، تصریح کرد: بر این اساس وظایفی را برای همه شوراهای تأمین استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور تعیین شده که بر این اساس باید طرح‌های بخشی را آماده کنند تا امنیت کامل مراسم عزاداری‌ها را تأمین شود.

ذوالفقاری ادامه داد: هم نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه که در مناطق مرزی هستند و هم نیروهای بسیج در سراسر کشور به ویژه نیروی انتظامی که بار اصلی تأمین نظم و امنیت تاسوعا و عاشورا بر دوش آنان است و همچنین وزارت اطلاعات در بخش اشراف اطلاعاتی بر گروه‌های تررورستی و تکفیری برنامه‌های گسترده‌ای را تدارک دیدند و همه آنان یا اجرایی شده و یا در حال اجرا شدن هستند.

به گفته معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، جامعه اطلاعاتی اعم از وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، اطلاعات نیروی انتظامی و سایر بخش‌های اطلاعاتی در نیروهای مسلح همه در حوزه‌های مختلف نظارت و کار خود را انجام می‌دهند و برنامه‌ریزی کرده‌اند تا با اشراف اطلاعاتی از هرگونه اقدام ایضایی در مراسم تاسوعا عاشورای حسینی جلوگیری شود.

تشدید مراقبت‌های مرزری

وی بر همین اساس از تشدید اقدامات امنیتی در مرزهای کشور خبر داد و افزود: نیروهای مرزبانی و سپاه و ارتش که در مرزهای کشور حضور دارند اقدامات خود را تشدید کرده‌اند و برخی معابر و مناطقی که در شرایط عادی کمتر روی آن کنترل بود، الان همان مناطق را تحت پوشش و کنترل دقیق قرار داده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اظهار داشت: در کنار این موضوع ما به همکاری مردم نیز توجه داریم مخصوصاً در بین هیئات مذهبی افرادی تعیین شده‌اند و مورد آموزش قرار گرفته‌اند تا در تأمین نظم و امنیت به نیروهای تأمین‌کننده از جمله نیروی انتظامی کمک‌رسانی کنند. علاوه بر ان نیز آنها باید هرگونه موارد مشکوک در مسیرهای حرکتی هیئت‌ها را به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی گزارش دهند.

ذوالفقاری تصریح کرد: نیروهای بسیج، نیروهای انتظامی و نظامی و دستگاه اطلاعاتی به صورت قوی و کامل از چندی قبل کار تأمین امنیت را شروع کرده‌اند و در روزهای آتی برنامه‌های تدارک دیده شده نیز تشدید خواهد شد تا ان‌شاءالله هیچگونه مشکلی در تأمین امنیت مراسم‌ها پیش نیاید.

گزارش برخی مواردهای مشکوک به نهادهای اطلاعاتی

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارش مشکوکی در ایام محرم به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ارائه شده است، گفت: مواردی را داشته‌ایم که گزارش شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند اما پس از بررسی نتیجه گرفتیم که مشکل خاصی نبوده است.

وی اضافه کرد: از آحاد مردم و افرادی که در مراسم‌های مذهبی عاشورا و تاسوعا شرکت می‌کنند درخواست می‌کنیم تا هرگونه موارد مشکوک را به 110 اطلاع دهند. همچنین مردم با کلانتری‌های محل و مسئولانی که در هیئت‌ها تعیین شده‌اند نهایت همکاری و هماهنگی را داشته باشند.

معاون امنیتی وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: تأکید ویژه‌ای می‌کنم که مردم بر روی استفاده از نذورات توجه کافی و لازم را داشته باشند. مردم عزیز کشورمان حتماً بدانند و بشناسند کسانی را که کار پخت غذا را انجام می‌دهند. مراقبت‌کنند و مواظب باشند که زمانی که غذا را دریافت می‌کنند توزیع‌کنندگان غذا را بشناسند تا از این جهت مسمومیت و مشکل دیگری پیش نیاید.

کنترل کلی مراسم‌ تاسوعا و عاشورا توسط بالگردها

وی در پایان اظهار داشت: دستگاه‌های اطلاعاتی برای بررسی کلی و پایش مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی ممکن است از بالگرد نیز استفاده کنند.

از این مطلب خوشتون آمد,با دوستانتان به اشتراک بگذارید:


منبع; www.7hooz.com

باور های اشتباهی که پوستتان را تخریب می کند!!


پوست-وبسایت 7حوض


شایعات و باورهای زیادی درباره علت و درمان پوست های چرب وجود دارد.

برای اینکه یک بار برای همیشه این باورهای غلط را از ذهنتان پاک کنیم آنها را با متخصصان پوست مطرح کردیم تا ببینیم جواب آنها چیست.

باور غلط: علت چرب شدن پوست، برنامه غذایی سرشار از چربی است

هیچ تحقیقی وجود ندارد که تایید کند علت چرب شدن پوست، برنامه غذایی سرشار از چربی است.حقیقت این است که تولید اضافی سبوم توسط غدد بزرگ سباسه ( چربی دار ) علت چرب شدن پوست است.

باور غلط: برنامه غذایی تان هیچ تاثیری روی تولید روغن ندارد

با اینکه هیچ رابطه مشخصی بین برنامه غذایی سرشار از چربی و تولید اضافی روغن وجود ندارد، مصرف شکر و قند ممکن است در چرب شدن پوست نقش داشته باشد.یک برنامه غذایی سرشار از قند باعث چرب شدن پوست در همه افراد نمی شود.اما برخی افراد خاص، بیشتر به قند موجود در برنامه غذایی شان حساس هستند.

باور غلط: اگر پوستتان چرب است مرطوب کننده استفاده نکنید.

بسیاری از مردم بر این باورند که مرطوب کننده، وضعیت پوست چربشان را بدتر می کند اما چنین نیست و حقیقت ندارد.افرادی که اجازه می دهند سطح پوستشان خشک شود، با تولید بیشتر روغن توسط پوستشان برای جبران این خشکی مواجه می شوند.به دنبال مرطوب کننده ای باشید که برچسب ضد جوش خورده باشد.

باور غلط: استفاده از ضد آفتاب، چربی پوست را بدتر می کند

ضد آفتاب برای پیشگیری از سرطان پوست بسیار مهم است و باید همیشه بخشی از روتین مراقبت از پوست باشد.افرادی که نگران هستند ضد آفتاب های سنگین، مشکل پوستشان را تشدید کند باید به دنبال ضد آفتابی باشند که مخصوص صورت های حساس به جوش ساخته شده باشد.

باور غلط: زیر نور آفتاب قرار گرفتن، چربی پوست را بهبود می بخشد

پوستی که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید خشک شود به مرور شروع به تشدید تولید روغن بیش از حد مورد نیاز می کند.بعلاوه قرار گرفتن پوست در برابر خورشید، بدون حفاظت بسیار خطرناک است.تمام افراد با هر نوع جنس پوستی باید در برابر نور خورشید از ضد آفتاب استفاده کنند تا از تاثیرات اشعه های مضر آن در امان باشند.

باور غلط: از محصولات مخصوص پوست حاوی الکل استفاده کنید تا روغن را از روی پوستتان ببرند

از محصولات مخصوص پوست حاوی الکل استفاده کنید تا روغن را از روی پوستتان ببرنداستفاده از محصولات پوست حاوی الکل، چربی را از روی پوستتان پاک می کند اما در دراز مدت باعث بهبود سلامت پوستتان نخواهد شد.در این حالت، لایه بالایی پوستتان به شدت خشک خواهد شد بنابراین به پوستتان علامت خواهد داد که روغن بیشتری تولید کند تا این خشکی را جبران کند.

باور غلط: استفاده از محصولاتی که بر پایه روغن ساخته شده اند، پوست چرب را درمان می کند

برخی توصیه می کنند برای تمیز کردن چربی از روی پوست، روش هایی مانند تمیز کردن با روغن زیتون یا محصولاتی که بر پایه روغن ساخته شده اند موثر است.استفاده از محصولات پوستی چرب برای پوستی که خودش چرب است تنها باعث گرفتگی منافذ پوست و بدتر شدن وضعیت آن می شود.

باور غلط: هر روز لایه برداری کنید تا چربی پوستتان بهبود یابد

لایه برداری روزانه از پوست، هیچ منفعتی برای آن ندارد.بیشتر متخصصان توصیه می کنند به تاثیر لایه برداری روی پوستتان دقت کنید و اگر لایه برداری مرتب باعث تحریک یا قرمزی پوستتان می شود بین دوره های لایه برداری فاصله بیاندازید.

باور غلط: برای پوست چرب هیچ کاری نمی توانید بکنید

با اینکه برخی از انواع خاص پوست ممکن است همیشه تمایل به تولید روغن اضافی داشته باشند، راه های اثبات شده ای برای پیشگیری از چرب شدن پوست و تمیز ماندن آن وجود دارد.متخصصان پوست توصیه می کنند کسانی که پوستی چرب دارند برای شروع از عنبرسائل موضعی به عنوان تونر استفاده کنند.اگر مشکل جدی تر بود و می خواستید بهتر به پوستتان رسیدگی کنید بهتر است ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید. متخصصان پوست می توانند داروهایی تجویز کنند که با مصرف آنها میزان تولید روغن کاهش یابد.

از این مطلب خوشتون آمد ,با دوستانتان به اشتراک بگذارید.



منبع :www.7hooz.com